Avainlippu

Onhan siinä avainlippu? Meillä on!

Oulux Ovet ja Ikkunat Oy on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten ”Onhan siinä Avainlippu” -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä ikkunoiden ja oviemme taustalla. Kampanja kiinnostaa, koska kotimaisuus on yksi tärkeä arvo yrityksessämme. Kotimaisten tuotteiden ostaminen on myös aina eettinen, ekologinen ja vastuullinen valinta. Suomalaiseen laatuun, kädenjälkeen ja osaamiseen luotetaan.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä
Avainlippumerkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Tähän laskelmaan otetaan huomioon kaikki tuotteisiin kohdistuvat kustannukset. Oulux Ovet ja Ikkunat Oy on vuoden vanha yritys ja heti alusta alkaen oli tärkeää hakea tuotteille avainlippumerkkiä. Ouluxin tuotteiden kotimaisuusaste on yli 90%. Ouluxin tuotteet, ovet ja ikkunat, valmistetaan Suomessa ja myös omistus on 100% Suomessa.

Kotimaiset ikkunat ja ovet

 

Avainlippu-merkin tunnettuus
Suomalaiset haluavat tehdä arvopohjaisia valintoja. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79% suomalaisista kuluttajista tunteen Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus on vielä parempi yrityspäättäjien keskuudessa: 92 prosenttia. Tutkimus kertoo, että 71% merkin tuntevista sanoo sen vaikuttavan ostopäätökseen.  Jos jokainen suomalainen ostaisi kympillä kuussa lisää suomalaisia tuotteita tai palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. Kampanjan avulla on tarkoitus pysäyttää asiakas ostopäätöksen äärelle: tarkistamaan ostotilanteessa, onko tuotteessa avainlippu. Näin kannustamme asiakkaita tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja.

Onhan siinä avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu -yritysten yhteinen kolmivuotinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin. Lue lisää täältä.